Care este cel mai nutritiv superaliment de pe planetă? Află totul despre spirulină!

Care este cel mai nutritiv superaliment de pe planetă? Află totul despre spirulină! – Republica BIO

Și, pentru că vreau ca nimeni să nu pice acest test, notează acum răspunsul corect: spirulina.

Pe scurt: spirulina este nemaipomenit de bună pentru tine. Pe larg, mai jos. 

Este plină de substanțe nutritive care pot avea un efect extraordinar de puternic asupra corpului și creierului. Uite de ce ar fi atât de bine ca fiecare din noi să consume spirulină.

Spirulina este probabil cea mai nutritivă sursă de hrană, raportat la greutatea ei

Partea cu „probabil” e un clişeu deja, dar e bun, atrage atenţia. Spirulina este o formă foarte simplă de alge, o algă verde-albastră, care aparţine unei clase de bacterii numite cianobacteria. Dincolo de denumirile de atlas botanic, spirulina este o plantă. Şi, ca și plantele, poate produce energie utilizând energia solară, prin fotosinteză.

Spirulina a fost consumată pe vremuri de către azteci, dar a devenit populară în toată lumea după ce NASA a venit cu propunerea de a o folosi ca sursă de hrană pentru astronauți. Asta spune multe, dacă partea cu aztecii nu e foarte convingătoare.

Hai să vedem ce conţine acest praf magic de culoare verde-albastră!

Doar o lingură de spirulină sub formă de pudră (cam 7 grame) conține 4 grame de proteine, 11% din necesarul zilnic de vitamina B1, 15% din necesarul de vitamina B2, 4% de vitamina B3, 21% de cupru, 11% de fier, dar și doze destul de semnificative de magneziu, potasiu, mangan și din aproape orice substanță nutritivă de care ai nevoie. În plus, conține și 1 gram de grăsimi sănătoase, inclusiv acizi grași omega 3 și omega 6. Calitatea proteinelor din spirulină este la fel de ridicată ca a celor din ouă. Spirulina conține toți aminoacizii necesari corpului tău.

Spiruline e o sursă de antioxidanți extrem de puternici!

Spirulina este o sursă fantastică de antioxidanți, care oferă protecție împotriva radicalilor liberi. Principalul său component este ficocianina, un antioxidant care îi conferă culoarea verde-albastră și care combate radicalii liberi și reduce inflamațiile din corp.

Întrebarea deceniului: spirulina scade colesterolul?

Spirulina poate scădea colesterolul total și colesterolul nociv, crescând în același timp nivelul de colesterol „bun”. Iar colesterolul crescut – și aici mă refer la cel nociv – poate conduce la afecțiuni cardiovasculare. Spirulina previne astfel riscul de boli cardiace. Deci, da.

Spirulina are efect anticancerigen? Check!

Există diverse cercetări care arată că spirulina are efect anticancerigen. De exemplu, studii efectuate pe animale demonstrează că poate reduce incidența cancerului și dimensiunea tumorilor. S-a dovedit de asemenea că spirulina, prin consum, ar putea fi o unealtă eficientă de tratament al cancerului mucoasei bucale la oameni: după ce au consumat 1 gram de spirulină  pe zi timp de un an, 45% dintre persoanele unui grup studiat au raportat dispariţii ale leziunilor bucale asociate. 

Tictactictactictac...! Dar hipertensiunea? Cum o afecteaza spirulina?

Hipertensiunea poate conduce la infarct, atac vascular cerebral sau afecțiuni cronice ale rinichilor. Conform studiilor, o doză zilnică de 4,5 grame de spirulină reduce tensiunea sangvină; doar 1 gram de spirulină pe zi nu este însă eficient în acest scop.  Se presupune că spirulina are acest efect prin stimularea producției de oxid nitric, o moleculă care ajută vasele sangvine să se relaxeze și să se dilate.

Spiruline scade nivelul glucozei din sânge? Desigur!

Studiile efectuate pe animale au arătat că spirulina poate scădea semnificativ nivelul glucozei din sânge, în unele cazuri, eficacitatea sa depășind-o pe cea a unor medicamente foarte cunoscute pentru tratamentul diabetului.

La sală merge cineva? Spirulina crește rezistența fizică și forța musculară!

Stresul oxidativ cauzat de efortul fizic conduce la dureri musculare. Proprietățile antioxidante ale spirulinei pot ajuta persoanele care depun efort fizic sau practică sport intensiv să reducă oboseala musculară. Conform studiilor, spirulina mărește capacitatea de rezistență a organismului și reduce oboseala. În plus, un studiu a arătat că spirulina crește și forța fizică.

1 gram + 7 grame + 4,5 grame +... Se adună sau se cumulează? Câtă spirulină să consumi pe zi?

Doza zilnică standard este între 1 şi 3 grame, dar ai putea consuma până la 10 grame pe zi. Oricum, e bine să consulţi şi un medic, dacă ai vreo afecţiune şi articolul meu te-a pus pe gânduri.

Otrăvurile din pesticide? Păi... tot cu spirulină le combați!

Spirulina poate avea și alte efecte benefice, cum ar fi detoxifierea corpului de arsenic, substanță care poate ajunge în corpul tău din cereale, legume, leguminoase sau fructe care îl absorb din sol, din reziduurile de pesticide din fructe sau legume. Uite încă un motiv să consumi bio, şi după cum vezi ne întoarcem mereu la subiectul ăsta.

Găsești spirulină în magazinul Republica Bio sub formă de pudră. O poți consuma amestecată în smoothie-uri, fresh-uri sau sucuri de fructe. Găseşti câteva reţete simple pe blog, chiar recent adăugate. Mie îmi place foarte mult combinația de suc de mere, banană pasată și o linguriță de spirulină.

Sănătate, pudrată verde-albăstrui!

 Ruxi, Republica BIO

Studiile pudrate în verde-albăstrui:
http://authoritynutrition.com/10-proven-benefits-of-spirulina/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2695150/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2211748/
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20010119
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23121873
http://journals.sfu.ca/ijmbs/index.php/ijmbs/article/viewArticle/51
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Spirulina-powder-shadow.jpg

 

 Copyright Republica BIO

Scrie un comentariu
Fii primul care scrie un comentariu