Vezi sidebar
Vitamina B1
24.02.2021
Ruxi Comsa
758 vizualizări

Vitamina B1 (tiamina) este implicată în transformarea glucozei în energie și în metabolismul aminoacizilor. Este esențială pentru funcționarea sistemului nervos, pentru îmbunătățirea memoriei și puterii de concentrare. Vitamina B1 este implicată în metabolismul și asimilarea carbohidraților, lipidelor și proteinelor furnizate de alimentele consumate.

Vitamina B1 este prezentă în aproape toate alimentele de origine animală și vegetală, dar în cantități foarte mici (germenii de grâu și drojdia uscată au cel mai mare conținut de vitamina B1). Prin urmare, o dietă variată va putea acoperi nevoia de vitamina B1 a organismului.

 

Vitamina B1

 

Caracteristici vitamina B1:

  • Susţine sistemul nervos
  • Conveteşte mâncarea în energie
  • Ajută la metabolizarea grăsimilor şi proteinelor.

Lista alimente bogate in vitamina B1:

  1. Pepene roşu
  2. Carne
  3. Mazăre
  4. Morcovi
  5. Caise
  6. Lapte de soia
  7. Spanac
  8. Seminţe de floarea soarelui
  9. Roşii

Laur, Republica BIO
Copyright Republica BIO

Completează adresa ta de email şi descarcă materialele.
Îţi vom trimite ocazional şi veşti de la noi.

Scrie şi tu un comentariu

Comentariile sunt moderate înaintea publicării.