De ce să consumi pudre proteice vegane?

Pudrele proteice reprezintă cea mai rapidă masă pe care ți-o poți prepara. Faptul că o pudră sau pulbere proteică este vegană înseamnă că proteinele care intră în alcătuirea sa provin din plante (nuci, semințe, leguminoase), mai degrabă decât din produse de origine animală (precum lactate, carne și ouă). Soia, cânepa, mazărea, orezul sau alunele, de exemplu, pot fi transformate în pudre proteice vegane.

Ce trebuie să reții în legătură cu pudrele proteice?

Nu toate pudrele proteice conțin gama completă de aminoacizi

Asigură-te că pudra proteică pe care o achiziționezi reprezintă o sursă completă de aminoacizi, respectiv conține toți cei 9 aminoacizi esențiali. O pudră proteică vegană obținută doar din mazăre nu va conține toți aminoacizii, dar una realizată din mai multe tipuri de plante poate avea un profil complet al aminoacizilor.

Care sunt mai bune: pudrele proteice nonvegane sau vegane?

Un studiu care a comparat eficacitatea pudrelor proteice din surse animale cu cele din plante a arătat că proteinele din plante (în acest caz a fost vorba de proteine din orez) sunt la fel de eficiente în reducerea grăsimii corporale, creșterea forței musculare și a masei musculare, precum și a rezistenței fizice.

Sursa contează și orice pudră proteică nonvegană ar trebui să fie dintr-o sursă bio.

Conform unei investigații cu privire la sănătatea consumatorului realizată de Consumer Reports din Statele Unite, au fost identificate niveluri scăzute până la moderate de plumb, arsenic și mercur în multe pudre proteice de pe piață.

Numeroase alte pudre proteice conțin soia procesată, îndulcitori artificiali, zahăr, arome și coloranți artificiali și substanțe nutritive artificiale care nu sunt ușor absorbite de organism.

Pudrele proteice pot fi socotite într-o anumită măsură niște suplimente alimentare. Să nu uităm însă faptul că pudrele proteice, deși pot fi benefice dacă alegem unele de bună calitate, nu trebuie să înlocuiască o alimentație echilibrată.

 

De ce să consumi pudre proteice vegane? - Video Republica BIO

 

Care sunt principalele beneficii ale pudrelor proteice vegane?

Pudrele proteice vegane te ajută să slăbești

Probabil cel mai important beneficiu pe care îl au pudrele proteice în ce privește pierderea în greutate, este abilitatea acestora de a reduce apetitul și de a conduc astfel la reducerea aportului de calorii. Proteinele sunt mult mai sățioase atât decât grăsimile, cât și carbohidrații.

Un studiu efectuat pe persoane care sufereau de obezitate și care au consumat proteine care au reprezentat 25% din aportul caloric zilnic s-au simțit mai sătui, au fost cu 50% mai puțin tentați să ia gustări seara târziu și au avut cu aproximativ 60% mai puține gânduri obsesive legate de mâncare.

Conform unui alt studiu, femeile care și-au crescut aportul de proteine astfel încât să acopere 30% din necesarul de calorii au consumat mai puțin cu peste 400 de calorii pe zi. De asemenea, au slăbit cu aproximativ 5 kg în 3 luni, doar adăugând o cantitate mai mare de proteine la dieta lor.

Dar proteinele nu te ajută doar să pierzi în greutate, ci și să câștigi în greutate.

Conform unui studiu, doar o creștere modestă a aportului de proteine de la 15% la 18% a redus cu 50% cantitatea de grăsimi pe care persoanele au recuperat-o după o cură de slăbire.

Pudrele proteice vegane sunt ușor digerabile

Pudrele proteice vegane sunt ușor digerabile și conduc la mai puține dificultăți gastrice decât cele pe bază de proteine animale. În plus, nu conțin lactoză, iar intoleranța sau sensibilitatea la lactoză reprezintă o problemă din ce în ce mai des întâlnită. De aceea, pudrele proteice vegan sunt indicate și persoanelor cu intoleranță sau sensibilitate la lactoză.

Pudrele proteice vegane reprezintă o bună sursă de fibre

Aceste pudre proteice prezintă și beneficiul unui conținut mediu spre ridicat de fibre care contribuie la promovarea unui bun tranzit intestinal, reduc nivelul de colesterol și ajută la menținerea unei greutăți corporale optime.

Aportul de fibre joacă un rol important în controlul greutății corporale. AHA (American Heart Association) din SUA recomandă un aport de 25-30 g pe zi, iar datele arată că aportul real este de doar 15 g pe zi, deci mult mai puțin decât cel recomandat.

Fibrele conferă o senzație de sațietate, ceea ce ne face să mâncăm mai puțin, motiv pentru care includerea în alimentație a pudrelor proteice poate fi benefică atunci când vrem să slăbim.

Pudrele proteice vegane au un profil nutrițional extrem de bogat

Consumul adecvat de vitamine și minerale este esențial pentru sănătate. Vitaminele și mineralele ajută organismul să funcționeze în mod eficient, contribuind la stimularea sistemului imunitar, vindecarea rănilor etc.

Deși alimentele integrale ar trebui să reprezinte sursa principală de micronutrienți, consumarea unui supliment alimentar care să contribuie la asigurarea dozei optime de vitamine și minerale poate fi utilă atunci când nu reușim să consumăm zilnic suficiente fructe și legume.

Atunci când ai un stil de viață activ, de exemplu când practici un sport de performanță aportul de vitamine și minerale trebuie să fie și mai crescut.

Pudrele proteice vegane contribuie la creșterea masei musculare și a formei fizice

Numeroase studii dovedesc rolul pudrelor proteice în creșterea masei musculare și îmbunătățirea formei fizice generale.

Mulți sportivi sau atleți consumă pudre proteice în perioadele de antrenament pentru a-și clădi un corp armonios.

 

De ce să consumi pudre proteice vegane? - Republica BIO
descarcă mai jos infograficul

 

Pudrele proteice vegane au numeroase beneficii pentru sănătate

În funcție de sursa vegetală, pudrele proteice vegane au diverse beneficii pentru sănătate. Astfel:

  • Pudra proteică din mazăre are o cantitate ridicată de arginină care contribuie la scăderea tensiunii sangvine, fiind benefică în cazul hipertensiunii.
  • Pudra proteică din soia poate contribui la reducerea colesterolului nesănătos și a riscului de afecțiuni cardiace, dar și a simptomelor menopauzei.
  • Proteinele din orezul brun ajută la combaterea stresului hepatic oxidativ care poate conduce la afecțiuni hepatice cronice și se produce când există un dezechilibru între agenții oxidanți și antioxidanți. Aceste proteine protejează ficatul de daunele produse de agenții oxidanți.
  • Proteinele din cânepă pot fi un aliat în tratamentul afecțiunilor cardiace. Cânepa este bogată în acid linoleic care, conform unor studii, reduce riscul de boli neurodegenerative, ateroscleroză, afecțiuni cardiace și hipertensiune.

 

 

Ingrediente:

  • proteina (extract) din orez brun germinat* (Orzya sativa)
  • proteina (extract) din canepa* (Cannabis sativa)
  • proteina (extract) din seminte de dovleac* (Cucurbita moschata)
  • cacao pudra* (Theobroma cacao L)
  • pudra de lucuma raw* (Pouteria lucuma)
  • carob (roscove) pudra* (Ceratonia siliqua)
  • zahar de cocos* (Cocos Nucifera) cu indice glicemic scazut (IG:35)

 *=agricultura ecologica.

Valori nutritionale/100g:

  • energie Kcal/KJ 344/1439,
  • proteine 70g,
  • carbohidrati 14g din care zaharuri 2.4g,
  • fibre 7.1g,
  • grasimi 4.3g din care saturate 1.5g din care nesaturate (trans) 0g,
  • sare 0.37mg.

 

Ruxi, Republica BIO
Copyright Republica BIO

Sursele noastre:

  1. https://www.consumerreports.org/cro/2012/04/protein-drinks/index.htm
  2. https://wellnessmama.com/2173/protein-powder-healthy/
  3. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4334131/
  4. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3933972/
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6142015/
  6. https://healthtrends.com/vegan-protein-powder/
  7. https://www.consumerreports.org/cro/2012/04/protein-drinks/index.htm
  8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10375057
  9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3629809/
  10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14710168
(*) Completează adresa ta de email şi descarcă materialele.
Îţi vom trimite ocazional şi veşti de la noi
. Vezi Politica de Confidenţialitate

Scrie şi tu un comentariu