Superalimente de nota 10 pentru şcolari de nota 10+

Superalimente de nota 10 pentru şcolari de nota 10+ – Republica BIO

A sunat clopoțelul începerea școlii și de-acum copiii trebuie să fie atenți la ore, au lecții de învățat și teme pentru acasă. Iar noi părinții, trebuie să-i susținem de-acasă.

Bine că mai există și pauze de joacă! Iar dacă la joacă ei se descurcă de minune şi singuri, cum facem să se descurce la fel de bine singuri și la învățat? Păi există şi pauze de gustare, şi cred că putem să-i ajutăm chiar atunci!

Se întâmplă ca un copil să se confrunte cu perioade de deficit de atenție sau de lipsă a puterii de memorare. Sau poate să fie obosit și lipsit de energie. Nu te grăbi să dai vina pe el pentru toate astea, sau pe programul prea încărcat, ori pe pauzele prea lungi de joacă. Te-ai gândit că de vină poate fi alimentația?

Decât teme multe, mai bine o alimentaţie corectă!

Da, alimentele pe care le consumă copilul tău au un impact direct asupra succesului lui școlar.  Ele pot influența nivelul de sânge (și de oxigen) care ajunge la creier, nivelul de energie de care el dispune și cât de repede se consumă aceasta. De alimentele pe care i le pui în farfurie sau în pachețelul pentru școală depinde gradul lui de concentrare sau de atenție şi capacitatea de memorare.

Deși mulți dintre noi nu prea asociem mâncarea gustoasă cu cea sănătoasă, să ştii că printre principalele alimentele care stimulează capacitatea de învățare a copilului tău se regăsesc și unele care ar putea fi pe placul celor mai mofturoși dintre copii. Şi acum recomandarea pe care o fac mereu: caută alimente şi ingrediente certificate ecologic. Doar aşa vei fi sigură că îl fereşti pe copil de substanţe chimice care anulează în mare parte puterea nutritivă a porţiei din farfurie şi care îi fac rău.

Afine, fructe de pădure și alte alimente benefice pentru dezvoltarea inteligenței

Cerneala din afine face temele bine! Şi alte câteva, la fel de colorate... 

 

Afinele

Afinele cultivate ecologic se numără printre cele mai sănătoase fructe. Sunt pline de antioxidanți și conțin cantități ridicate de vitamina C și K, precum și de minerale esențiale precum potasiu. Au și mult acid galic, o substanță care protejează celulele nervoase de efectele negative ale stresului și anxietății, ajutând la buna comunicare dintre neuroni și la îmbunătățirea funcțiilor cognitive. Deoarece majoritatea acestor beneficii dispar în urma preparării termice, mai degrabă decât să le incluzi în plăcinte sau prăjituri, te sfătuiesc să prepari copilului tarte raw cu afine sau să le adaugi la salate de fructe, pentru a le servi crude.

Nucile și alte oleaginoase

Migdalele și nucile organice în special, sunt eficiente pentru combaterea deficitului de atenție și îmbunătățirea capacității de concentrare. Conțin mulți antioxidanți, precum și vitaminele B6 și E, care asigură buna funcționare a sistemului nervos și protejează celulele creierului de degradări ce ar putea conduce la un grad de atenție scăzut, memorie slabă și un nivel redus de concentrare. Dacă nu-i plac, încearcă să le ascunzi măcinate și combinate cu miere, cacao sau pudră de roşcove, în bombonele raw, sau presărându-le peste iaurtul cu cereale de la micul dejun.

Uleiul de cocos

Uleiul de cocos ecologic este bogat în acizi grași cu lanț mediu, asociați cu îmbunătățirea memoriei și a concentrării. Acest ulei conține şi substanțe antiinflamatorii care au și rolul de a îmbunătăți funcția cognitivă. Practic, îl poți îngloba în orice preparat, de la fursecuri din fulgi de cereale integrale, la bombonele raw cu nuci şi seminţe, budincă de ovăz, până la supe creme și orice altceva știi că îl poate tenta pe cel mic.

Semințele de in şi alte tipuri semințe

Semințele bio de in sunt cea mai bună sursă de acid alfa-linoleic, un acid gras sănătos care face minuni pentru cortexul cerebral, menținându-l sănătos și funcțional. Sarcina cortexului cerebral este de a procesa informațiile senzoriale (văz, gust, simț tactil etc.) și reprezintă o parte importantă a mecanismului de concetrare și de înțelegere. Semințele de in conțin și zinc, un mineral excelent pentru îmbunătățirea memoriei. Nu doar semințele de in, ci și cele de floarea-soarelui, de susan sau de dovleac conțin multe minerale și substanțe extrem de utile creierului, motiv pentru care îți recomand să presari un mix de semințe peste laptele cu cereale de la micul dejun al copilului, peste salate sau garnituri.

Ciocolata neagră

Ciocolata neagră este plină de substanțe nutritive și minerale precum fier, magneziu, zinc și potasiu. Pe lângă faptul că reprezintă o sursă excelentă de antioxidanți, îmbunătățește fluxul de sânge la creier, concentrarea și atenția. Dar atenție: caută ciocolata preparată cu foarte puţine ingrediente, cu concentraţie mare de cacao, cu foarte puţin zahăr, şi acela brun. Sunt multe sortimente, unele cu lapte, cu mult zahăr şi amelioratori de care e bine să te fereşti.  Una-două pătrățele de ciocolată servite dimineața sau până în prânz îi pote ajuta să înțeleagă mai repede și mai ușor lecțiile predate.

Şi o legumă de sezon: sfecla roșie organică

Sfecla roșie conține nitrați naturali care îmbunătățesc fluxul de sânge (și de oxigen) la nivelul creierului – ceea ce, după cum știi deja, ascute mintea şi uşurează învăţarea. În plus, sfecla roșie conține un mare număr de antioxidanți care ajută la reducerea toxinelor din sânge. Există numeroase sosuri pe care le poți servi împreună cu sfeclă roșie coaptă la cuptor sau fiartă la aburi pentru a o transforma într-o garnitură sau o salată plăcută de cei mici.

 

Sănătate! ...De nota 10+++!

Ruxi, pentru Republica BIO

Surse cu putere mare de concentrare am găsit aici:
http://www.lifehack.org/280269/10-super-foods-that-will-sharpen-your-focus-and-memory
 

Copyright Republica BIO

Scrie un comentariu
Fii primul care scrie un comentariu