Borna 3 pe harta mineralelor: Magneziu, pentru dinți sănătoși și oase puternice

Borna 3 pe harta mineralelor: Magneziu, pentru dinți sănătoși și oase puternice – Republica BIO

Ce urmează? A, da, azi aflăm care sunt principalele surse pentru magneziu.

Magneziul este unul dintre cele mai importante minerale. Ai nevoie de magneziu pentru buna funcționare a mușchilor și nervilor, menținerea unui sistem imunitar sănătos, a unui ritm cardiac adecvat și clădirea de oase puternice. Magneziul este de asemenea implicat în nu mai puțin de 300 de reacții biochimice în organism. O deficiență de magneziu poate conduce la spasme musculare, boli ale inimii, diabet, hipertensiune, anxietate, migrene, osteoporoză sau chiar atac vascular cerebral.  

Magneziul intră în alcătuirea oaselor și a dinților. El joacă un rol important în activarea enzimelor, contribuie la producția de energie și ajută la reglarea nivelurilor de calciu, cupru, zinc, potasiu, vitamina D și alte substanțe nutritive importante din corp. 

Iată mai jos principalele surse naturale de magneziu în ordine crescătoare:  

10. Iaurt degresat  (100 de grame asigură 5% din doza zilnică recomandată) 

La egalitate de puncte se află:

9. Banane (100 de grame asigură 7% din doza zilnică recomandată) 

8. Avocado (100 de grame asigură 7% din doza zilnică recomandată) 

Continuăm cu:

7. Fasole albă preparată termic (100 de grame asigură 15% din doza zilnică recomandată) 

6. Quinoa preparată termic (100 de grame asigură 16% din doza zilnică recomandată) 

Și, din nou, un scor egal:

5. Smochine uscate (100 de grame asigură 17% din doza zilnică recomandată) 

4. Prune uscate (100 de grame asigură 17% din doza zilnică recomandată) 

Iar pe primele 3 locuri de pe podium se regăsesc:

3. Spanac crud (100 de grame asigură 20% din doza zilnică recomandată) 

2. Ciocolată neagră (100 de grame asigură 82% din doza zilnică recomandată) 

1. Semințe crude de dovleac (100 de grame asigură 134% din doza zilnică recomandată) 

 

Ruxi, Republica BIO

Sursele mele nealimentare pentru acest material au fost:
https://umm.edu/health/medical/altmed/supplement/magnesium 
http://www.healthaliciousness.com/articles/foods-high-in-magnesium.php 

 

Copyright Republica BIO

Articole înrudite:

Borna 4 pe harta mineralelor: Potasiu, mineralul inimii tale

Borna 2 pe harta mineralelor: Seleniu, mineralul pentru o minte brici

Vrei să ai prima parte din serialul "Harta Mineralelor"?

Downloadează acum eBook-ul gratuit:

Scrie un comentariu
Fii primul care scrie un comentariu