[Contact] Info şi Comenzi:   0318253555  

Ştiri

Ultimul mineral al călătoriei conduse de busola Republicii BIO, corespunzător bornei cu numărul 10 de pe harta grijii pentru sănătate adevărată este Iodul.

Iodul este o substanță esențială pentru activitatea glandei tiroide, cea care reglează procesul de creștere și metabolismul. Atunci când cantitatea de iod din alimentație este insuficientă, consecințele la nivelul sănătății pot fi grave: colesterol mărit, letargie, oboseală, depresie, creștere în greutate, gută, retard mental la copii. Și excesul de iod poate fi la fel de nociv și este important luăm în calcul faptul în România sarea alimentară încă este îmbogățită cu iod. Dacă nu consumi sare fără iod pe... (citeşte)

11-03-2016 1 comentariu AUTOR:  Ruxandra Comsa

Penultimul mineral pe care îl vizităm în călătoria noastră este sodiul. Îl știi bine: pulberea albă (de cele mai multe ori) din solniță. Sarea...

Sodiul este un nutrient esențial de care organismul uman are nevoie pentru menținerea tensiunii sangvine în limitele normale și pentru transmiterea impulsurilor nervoase. Deficiența de sodiu este rară, mult mai des fiind întâlnit excesul de sodiu, care poate conduce la hipertensiune și care, la rândul ei, crește riscul de infarct miocardic și atac vascular. Doza zilnică recomandată pentru sodiu este de 2400mg, însă The American Heart Association recomandă ca persoanele care suferă de hipertensiune consume mai puțin de 1500mg pe zi (echivalentul a mai puțin de 3/4 lingură... (citeşte)

08-03-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa

Oare Scăpărici (...îl știi?) avea numele ăsta doar pentru că lumina sau pentru că obișnuia să consume semințe pline de Fosfor? Chiar, ce mănâncă licuricii?

Fosforul este un nutrient esențial necesar pentru buna funcționare a celulelor, reglarea calciului, oase și dinți rezistenți și formarea unei molecule cu o denumire lungă - pe care ți-o spun doar ca să mă dau mare că o știu - adenozintrifosfat, care furnizează energie celulelor corpului. O deficiență de fosfor poate conduce la apetit scăzut, anemie, dureri musculare, formarea necorespunzătoare a oaselor (rahitism), senzație de amorțeală și slăbirea sistemului imunitar. Fosforul se găsește în aproape orice aliment... (citeşte)

03-03-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa

Continuăm plimbarea pe harta sănătății adevărate și atingem încă o bornă. Cuprul, un mineral despre care ai tot auzit, dar despre care poate nu știai că este esențial pentru construirea unui corp sănătos. Deoarece corpul nostru nu poate sintetiza cuprul, atunci e nevoie -i asigurăm regulat o anumită cantitate pe care o absoarbă.

Cuprul se combină cu anumite proteine pentru a produce enzime care acționează ca și catalizatori pentru diverse funcții din corp: unele produc energia de care e nevoie pentru reacțiile biochimice, altele sunt implicate în transformarea melaninei necesară pentru pigmentarea pielii (pentru bronzare), iar altele în sinteza colagenului și elastinei contribuind la repararea țesuturilor... (citeşte)

29-02-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa

Azi vorbim despre mangan. 

Manganul este important pentru sănătatea oaselor și ajută de asemenea la buna funcționare a metabolismului. În plus, manganul contribuie la formarea țesuturilor conectoare, absorbția calciului, buna funcționare a glandei tiroide și a hormonilor sexuali, reglarea nivelului de glucoză din sânge și metabolismul grăsimilor și carbohidraților. 

Manganul este o substanță naturală minerală prezentă în organism în cantități foarte mici și pe care o absorbim din alimente. El intră în alcătuirea enzimei numită pe scurt SOD (superoxid dismutază), un puternic antioxidant care caută radicalii liberi din corp și îi neutralizează, prevenind astfel pericolele pentru sănătate produse de aceștia 

Manganul este foarte important pentru funcționarea normală a creierului și activitatea optimă a sistemului nervos. Acest mineral este... (citeşte)

26-02-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa

Dacă credeai că doar vitaminele fac treabă bună în susținerea unui sistem imunitar puternic, ei bine, să știi că și mineralele au rolul lor. Uite, spre exemplu cel despre care îți povestesc azi, zincul.

Zincul este un mineral esențial de care corpul are nevoie pentru sănătatea sistemului imunitar, dar și formarea de proteine, crearea de celule ADN și producerea de enzime. Zincul mai are însă un  super rol. El ajută celulele din organism să comunice mai bine, funcționând ca un neurotransmițător. Mai mult chiar, el este necesar pentru producția unei enzime esențiale pentru miros și gust, motiv pentru care pierderea simțului mirosului... (citeşte)

22-02-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa

Pentru fiecare bătaie a inimii noastre, e nevoie de potasiu. De o sută de mii de ori pe zi, potasiul ajută la declanșarea acțiunii de pompare a inimii care trimite sânge prin tot corpul. Potasiul ajută mușchii să se contracte, nervii să reacționeze și rinichii să filtreze sângele.

Deși numeroase alimente conțin acest mineral alcalinizant, dacă ești mai tot timpul stresat sau dacă organismul sau dieta ta sunt prea acide (de exemplu atunci când alimentația ta conține un procent ridicat de carne, mezeluri și alimente procesate), corpul tău devine mai acid. În acest caz, pentru a compensa, corpul tău va lua... (citeşte)

18-02-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa

Ce urmează? A, da, azi aflăm care sunt principalele surse pentru magneziu.

Magneziul este unul dintre cele mai importante minerale. Ai nevoie de magneziu pentru buna funcționare a mușchilor și nervilor, menținerea unui sistem imunitar sănătos, a unui ritm cardiac adecvat și clădirea de oase puternice. Magneziul este de asemenea implicat în nu mai puțin de 300 de reacții biochimice în organism. O deficiență de magneziu poate conduce la spasme musculare, boli ale inimii, diabet, hipertensiune, anxietate, migrene, osteoporoză sau chiar atac vascular cerebral.  

Magneziul intră în alcătuirea oaselor și a dinților. El joacă un rol important în activarea enzimelor, contribuie la... (citeşte)

16-02-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa

Mai petrecem încă o bornă din lumea mineralelor, aceea care ne indică principalele surse naturale de seleniu, mineralul pentru o minte ascuțită.

Ai nevoie de acest mineral doar în cantități mici, dar, cu toate acestea, el este foarte important pentru buna funcționare a creierului tău, a sistemului imunitar. Este deasemenea important pentru sănătatea sistemului reproducător atât la bărbați, cât și la femei. Seleniul este necesar glandei tiroide și poate proteja corpul de daunele provocate de radicalii liberi și de cancer.

Seleniul este implicat în producția de prostaglandine în corp, glande care reglează inflamațiile și pot reduce efectele artritei reumatoide, spun specialiștii. Există diverse semne care pot indica o... (citeşte)

11-02-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa

Periplul nostru a părăsit de curând lumea vitaminelor și face de azi un salt către lumea mineralelor, și descoperim care sunt principalele surse pentru calciu, un mineral esențial pentru a dezvolta oase rezistente, puternice și sănătoase.

Că ai nevoie de calciu pentru oase puternice o știi foarte bine. Și nu doar oase, ci și dinți rezistenți. De asemenea, ai nevoie de calciu pentru transmiterea semnalelor nervoase, contracția mușchilor și secreția anumitor enzime și hormoni. O deficiență de calciu se poate manifesta prin senzații de amorțeală în degetele de la mâini și de la picioare, crampe musculare, convulsii, letargie, pierderea apetitului și un... (citeşte)

09-02-2016 0 comentarii AUTOR:  Ruxandra Comsa