copiat
Coşul meu

Alimente indicate pentru buna funcționare a sistemului reproducător la femei

Există puține studii care au investigat legătura dintre anumite alimente specifice și fertilitate la femei, dar există studii care s-au concentrat asupra legăturii dintre grupele alimentare mai extinse precum fructe, legume sau cereale integrale. Iată mai jos o listă de 8 alimente care sunt considerate de către nutriționiști plecând de la aceste studii a fi utile pentru buna funcționare a sistemului reproducător la femei și care e util să fie introduse în alimentație de către acestea.

 

Alimente indicate pentru buna funcționare a sistemului reproducător la femei - Video Republica BIO

 

Ouă

Ouăle au un conținut ridicat de proteine, vitamina D, grăsimi sănătoase și colină. Studiile corelează aportul de colină cu o sarcină sănătoasă și fără probleme. Majoritatea femeilor nu reușesc însă să consume cantitatea recomandată de 450 mg pe zi. De aceea, îți sugerăm să consumi mai des ouă, fie ele ochiuri, fierte sau omletă.

Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc sau integral, laptele integral, brânza sunt extrem de benefice prin aportul de calciu și alte substanțe nutritive. 1-2 porții de lactate integrale pe zi sprijină sănătatea sistemului reproducător și a sarcinii. Consumă zilnic o cană de iaurt cremos cu fructe de pădure pe post de mic dejun sau gustare hrănitoare.

Alimente fermentate

Varza, murăturile în saramură sau iaurtul cu probiotice au un conținut ridicat de bacterii sănătoase (probiotice). Aceste stimulează imunitatea, sănătatea întregului organism și îmbunătățesc flora bacteriană din intestine.  

Merișoare

Merișoarele sunt bogate în antioxidanți care combat radicalii liberi și infecțiile de la nivelul sistemului urinar sau reproducător.

Semințe și nuci

Prin conținutul de omega 3, dar și de minerale și alți nutrienți, acestea asigură un aport optim pentru sănătatea sistemului reproducător la femei, prevenind atacul radicalilor liberi și, implicit, deteriorarea ADN-ului de la nivel celular. Omega 3 este esențial pentru buna dezvoltare a creierului fătului.

Avocado

Avocado este bogat în acizi grași nesaturați care sunt asociați cu un risc mai scăzut de infertilitate corelată cu producția de ovule. În plus, conține acid folic, potasiu și vitamina A, toate elemente importante pentru funcționarea sistemului reproducător.

Legume cu frunze verzi

Acestea conțin acid folic, esențial pentru fertilitate și sarcină. Acidul folic previne defectele de tub neural care afectează dezvoltarea creierului și a coloanei vertebrale la făt în timpul primelor luni de sarcină. Consumă spanac sau kale pentru un aport ridicat nu doar de acid folic, ci și de vitamina A, C și K.

Cartofi dulci

Cantitatea ridicată de vitamina A din cartofii dulci transformă această legumă într-una ideală pentru femei în perioada fertilă. Deficiența de vitamina A a fost corelată cu infertilitate la femeile aflate la vârsta reproducerii. În plus, conțin fier, un mineral crucial pentru stimularea fertilității la femei, anemia fiind de asemenea corelată cu infertilitatea.

Autori: Ruxi & Laur

Copyright Republica BIO

 

Sursele noastre:

  1. https://www.whitneyerd.com/2018/05/foods-that-increase-fertility.html
  2. https://www.wral.com/these-10-foods-can-increase-fertility/16476305/
  3. https://sloanslakerehab.com/15-health-benefits-of-sweet-potatoes-according-to-science/
  4. https://www.pregnancymagazine.com/fertility/fertility-foods-8-foods-boost-reproductive-health

(*) Completează adresa ta de email şi descarcă materialele.
Îţi vom trimite ocazional şi veşti de la noi
. Vezi Politica de Confidenţialitate

Scrie şi tu un comentariu